Tjohej

Haha jaa jag är ju inte den bästa på updates. :P Det är ju så full rulle här hemma med mina små hjärtan. :)

Läkarbesöket för Angelina gick väl sådär. :/ Det sas väl inte direkt så mycket. Läkaren kollade på henne och tyckte att hon verkade ju då inte ha ont iaf och hon hade inte kort tungband. Hmm. Jaaa, jag vet inte. Jag tycker ju fortfarande det är jobbigt. Jag är ju övertygad om att det är nånting som är jobbigt för henne men det är så svårt att säga vad och kanske går det ändå inte att göra nått åt det. Nä, hon verkar väl inte ha ont direkt och hon är oftast väldigt glad. Hon verkar bara allmänt missnöjd och ha svårt att komma till ro och slappna av. Hon är väldigt spänd av sig och det är jobbigt. Jag undrar om hon har trångt svalg eller nått. Tidigare när hon sov så låg hon alltid och spände bak huvudet/nacken. På nätterna var hon helt sjöblöt i svett i nacken och kudden var helt dränkt i svett. Nu tycker jag det har blivit bättre när hon kan lägga sig på sidan och sova. Samt att det alltid varit så krångligt med att mata henne. Det har verkat så ansträngt och jobbigt för henne. Då har hon också spänt sig så bakåt och vridit och krånglat sig. Hon har aldrig varit nöjd. Hon har känts som att hon har fått kämpa för att andas och kunna få i sig maten. Så det har varit så jäkla jobbigt att mata henne. Nu har vi iaf börjat ge henne extra "vanlig" mat, så hon har börjat äta gröt och puréer också med sked. Det funkar väl rätt bra, hon suger ju i sig det från skeden. Så det känns ju lite lättare för mig att slippa tjorva med henne med maten själv, nu kan David hjälpa till mer också. =P Jag har aldrig kunnat ha Angelina liggandes på mage mot mitt bröst för hon har aldrig kunnat slappna av, hon har alltid spänt bak huvudet. Väldigt många, bl.a. läkaren anmärkte tidigt på att hon var så jäkla "stark" och lyfte bak huvudet. Aja vi får väl se hur det blir. Det kanske blir bättre när hon växer. Det blir ju iaf fortsatta BVC besök och hålla koll på vikten och läkarbesök igen om 3veckor.
 
Lilla Victor har då börjat komma in i trotsåldern eller vad de är. =P Han är så jäääkla snabb och busig och ska bara hitta på hyss hela tiden! =D -_- Haha, nog är det ju rart när man tänker på det men jobbigt också såklart! ^^,
Så det är då full rulle här hemma med att försöka jaga och stoppa honom från alla hyss samt ta hand om Angelina. Nåja han har sina solskensdagar också då han är på jättebra humör och supersnäll som vanligt. =)
 
Annars vettetusan. Jag har hunnit få fota gravidfoton på Emma och Johan, som var riktigt kul och jag tyckte det blev många bra bilder! =D
Igår var vi hos mormor och morfar och hade det bra. Victor tyckte det var så kul att vara ute på deras gård och kunna äta en massa olika goda bär! :) Sen var vi på kalas hos Neas kille Daniel. Jag orkade ju tyvärr dock inte så mycket fika efter att ha varit hos mormor och morfar. =P
 
Jaja nu vilar då lilla tjejen och jag ska gå och leka med Victor. :)
 
Jag och lilla Victor.

När jag skulle fota samma bild med Angelina var det då inte så lätt. :P Hon har aldrig velat ligga så avslappnat mot mig.
 
Angelina när hon var nyfödd och hade väldigt ansträngd andning. Sen spydde hon upp en massa fostervatten så då slutade då andningen låta så ansträngd iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0