Bubbelbad och blåbärsplockning

Jaa det är lite av det jag har sysslat med i helgen. :) På Lördag morgon for jag, Victor och Angelina till Jonna och hälsade på. Där lekte Victor och Jonna och så badade vi i deras nya bubbelpool. Det var riktigt skönt, men vattnet var lite för varmt så jag höll på att koka bort! =D Haha man blev jättevarm i ansiktet. =P
 
Sen har jag börjat få "reumatism" eller vad det är i knäna. Främst dom dagar jag sitter mycket så får jag ont i knäna på kvällarna. Får det rätt ofta eftersom jag sitter så mycket på knäna på golvet och leker med barnen på dagarna. Men jag försöker tänka på det och sitta i Victors lilla stol så ofta det går när vi sitter på barnens rum och leker. Så då sen efter att jag suttit och böjt knäna i bubbelpoolen hade jag ont i knäna på kvällen. Så då la vi oss i soffan och såg film på kvällen så jag fick ligga och sträcka ut benen. Dock var vi båda varit så jäkla trötta på kvällarna så det blev att vi gick och la oss tidigt hela helgen. =P Lilla tjejens nedertänder har börjat komma upp så hon har sovit lite sämre än vanligt, så vi har fått stiga upp mer med henne på nätterna och så har hon vaknat kring 06-07.
Men ja jag vet inte. Vi har ju reumatism i släkten och det kan ju blossa upp av graviditet men så berättade mamma att hon också hade fått "reumatism" efter att hon födde mig men att det hade gått över efter att hon fick Tina. Haha så jag får väl skaffa ett till barn så kanske det löser sig! ;) Hahah, skoja! =D
Nä men tydligen kan man få så efter förlossning av alla hormoner som sen kan gå över. Så jag vet inte om jag borde kolla upp det eller bara avvakta och se? Känns väl som att jag bara avvaktar. Det har iaf fått mig att komma igång med springning. Det bästa är ju att röra på sig och det känns genast skönare när jag rör på mig. Så jag har hållit igång riktigt bra med springning i säkert 1 månad måste det väl vara iaf. Så det känns riktigt skönt. Det är så skönt när man kommer igång och får rutin på det och man märker sån förbättring på en gång. :)
 
Jaja. På Söndagen for iaf jag och Victor med Linda ut till Korpikå och plockade blåbär. Fast jag har redan så mycket blåbär i frysen så jag orkade inte plocka nå. Jag och Victor plockade bara och åt upp dom direkt. =D Färska blåbär är ju det bästa! :) Vi följde mest med som sällskap och så Victor fick vara där ute och springa i skogen. :) Sen for vi hela familjen till mamma och Mange där dom bjöd på lax till middag. :)
 
Annars tänkte jag bara på hur mycket vi föräldrar betyder för våra barn. Victor är så jäääkla söt, han är verkligen pappas pojke. Man märker nu när David är bort på dagarna hur Victor saknar honom. Varje morgon frågar han efter pappa med ledsen röst när han vet att pappa inte är hemma. Jag säger alltid att "pappa är ju och jobbar men han kommer ju hem sen." Men jag vet ju att man aldrig kan ta nått för givet. Livet kan förändras så jäkla snabbt. Därför är det så viktigt att alltid uppskatta och ta hand om varandra. Bråka inte om onödiga saker. Jag hatar att ha David efter vägarna. Nu när han kör till Luleå är det ju iaf 100gånger bättre väg än till Övertorneå.
Sen går Victor jämt runt och säger pappa och pekar på alla tavlor på pappa och ibland går han runt med en bild på mig och David och kollar på sin pappa. ^^, Haha, man verkligen märker hur mycket han älskar sin pappa och hur mycket David betyder för honom! <3 det är så underbart! Tänk alla idiotföräldrar som inte finns där för sina barn. Vad dom missar. Ens barn är ju det underbaraste som finns, klart man alltid vill finnas där och göra allt för dom. Dom ger så otroligt mycket! <3 Nog har Victor och Angelina så tur som har en sån otroligt underbar pappa! :) <3

Bjuder på en härligt Video på mina underbara killar! =D Bästa vännerna! <3
 
och en superfin bild på far och dotter! <3 Fotad av duktiga Elin Bergmark! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0