Bebis på gång

Jaa nu börjar det verkligen närma sig. Jag tror att igår eller idag var prick den dagen i graviditeten då Victor kom ut. Och tydligen så ville nummer 2:an inte vara sämre! 0_o
Jag började få värkar igår när vi skulle sova. Så jag låg väl i ca 2 timmar och försökte sova och hoppades på att dom skulle sluta men dom bara fortsatte. Jag var så jäkla trött och kände bara att; NEJ, jag orkar fan inte föda barn idag!!! Så vi fick fara in till Sunderbyn och värkarna blev lite värre och var regelbundna. Så då fick jag Brikanyl injektion i låret som stoppade upp värkarna på en gång! Så det var ju jäkla tur att det funkade! :) Jag skämtade till David och barnmorskan och sa att nu är värsta delen över efter att jag hade fått sprutan. Haha, jag är ju inte ett direkt ett fan av sprutor. ^^, Så då äntligen fick vi vila lite där på bb då dom ville ha kvar mig några timmar för observation efter injektionen och sen på morgonen fick vi äntligen åka hem och sova! Jävlar så osköna sängar dom har där. Blev helt less i ryggen av att ligga där, man känner det hårda träet under madrassen. =P och fotöljen David hade var trasig så den gick inte att luta bakåt som man ska kunna göra. Så han sov nog inte heller så bekvämt. =P Haha.
Nåja det var himla skönt att det gick att stoppa och vi sen fick åka hem och sova. Nu har jag då sovit mest hela dan. Måster verkligen se till att vila nu varje dag så man har energi och är förberedd! Det var så typiskt att just igår när det satte igång så hade jag inte lyckats somna och vila på dan som jag annars oftast gör. Så nu måste jag verkligen ta det lugnt också. Känner att jag blir jättespänd av minsta lilla, så får gå sakta som en snigel.... -_-
Så hoppas hoppas hoppas nu att det inte ska sätta igång igen och att den lilla stannar lite längre.
Imorrn var Mange ledig så då skulle han vara med Victor så jag kan ta det lugnt och slipper lyfta och anstränga mig. Så då ska David snacka med dom på skolan så kan han nog fixa hemstudier så han kan plugga hemifrån och vara hemma och hjälpa mig sen resten av veckan. :)
 
Nåja ikväll blir det då mys och se på film. :)
 
Hann fota lite gravidbilder igår iaf! :) Vecka 35+0
 
Jag och Victor jämför magar! ;)
 
Trött kille!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0