Update

Ja nu var det väldigt längesen jag skrev sist. =P
Det har hunnit vara jul och nyår och vi har haft Maria och Monica på besök. Julen firades hos mormor och morfar med min älskade familj och släkt! <3 Vi fick en massa fina julklappar och Victor var inte det minsta rädd för tomten. :)
 
Renoveringen av vår stora toa blev färdig innan jul så nu på Måndag kommer dom och ska börja med den lilla toan också. Sen har vi fått vattenskada i köket också så dom har varit här och skärt upp golvet litegrann så nu har vi nån värme avfuktare som står där inne och surrar hela dagarna. -_- Suck! Börjar bli less på allt borrande och surrande.
 
Lilla killen har varit sjuk dom senaste dagarna. Stackarn han har varit alldeles trött och matt. Han som annars alltid är så glad och busig! Idag varkar feberna ha minskat iaf men han var fortfarande väldigt trött och matt nu på morgonen och nu ligger han och vilar. Hoppas han börjar bli friskare iaf!
 
Bebisen i magen växer då på och verkar må bra. Det är en väldigt aktiv liten krabat så det är ju kul. :) Nu är jag inne i sista tredjedelen av graviditeten så det känns att den börjar bli större där inne. Jag har varit rätt orolig den här graviditeten så det har varit lite trist faktiskt. :/ Var in på en extra undersökning i Sunderbyn för kanske 2 veckor sen då jag vaknade på natten och hade nån jobbig känsla. När Victor föddes gick allting så väldigt fort så jag har varit så nojjig att det ska gå lika fort den här gången och att det kan sätta igång när som helst. Sen när jag vaknade på morgonen igen kändes allt bra men då hade jag redan pratar med Sunderbyn som tyckte vi kunde komma in och kolla så vi for och gjorde det iaf. Det var faktiskt väldigt skönt! Då fick jag bekräftat att allt såg bra ut så efter det har jag kunnat slappna av mer. Då tänkte jag att nu fan måste jag sluta oroa mig och njuta av graviditeten istället! Där ett tag ville jag bara att veckorna skulle gå så jag kunde känna att nu kommer ungen iaf överleva om det kommer. Så aaah sen dess har jag iaf faktiskt kunnat slappna av och njuta mer. Dock känner jag av lätt att det inte känns bra när jag anstränger mig för mycket och sånt, så det är jobbigt. Har varit jobbigt nu när Victor har varit så sjuk och trött och man fått bära runt på honom mycket. Det är inge kul när man känner sån där obehaglig känsla och vet att det inte är bra för kroppen att anstränga sig för mycket, man blir orolig för bebisen i magen. Men igår kom mamma hit och hjälpte mig. Är ju iaf bra nu när jag känner mig mer "medveten" om det och försöker vara "duktig" och lyssna på kroppen. När jag var gravid med Victor var jag så himla lugn och man avfärdade sånt med att "äh, det är inte så farligt, bara lite sammandragningar", "det gör inget". Men då kom han ju faktiskt 5 veckor för tidigt så nu tar jag kroppens signaler på större allvar. Men det är väldigt jobbigt att känna sig begränsad.
 
Aja. Annars har jag en massa kul att spela så det ska jag passa på att göra nu när lillan sover. =D
Tjingeling! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0