All those babies...

Jahaja, det blev inte så mycket med att flytta in i köket...än iaf. -_-
Då vi har tänkt att lilla Victor ska få fortsätta sova i sitt rum då han har vant sig vid det nu och börjat sova så bra igen så ska han få fortsätta med det. Det var en period då han sov jättedåligt och vaknade på nätterna och tidigt på morgonen och skrek och var ledsen. :( Så vet inte om det var för att det var så ovant med allting i början när han sov i sitt rum eller nu i efterhand tror jag det berodde på att han har fått nya tänder. Hur som helst, nu är han iaf van att sova själv i sitt rum och det fungerar hur bra som helst! Nu sover han till ca. 09.30 igen = Glad mamma! =D Vi har sån jäääkla tur med Victor. Nu behöver vi typ bara lägga ner han i sängen poå kvällarna så lägger han sig lugnt och sover och på mornarna brukar man höra honom sitta lugnt och prata och sitta och leka med sin nalle i sin säng! Guld värt att ha en sån lätthanterad unge! =D Haha, nog har det ju varit vissa perioder man t.ex. har fått sitta och läsa för honom och försökt söva honom i timmar innan han somnar och det är jobbigt. Så jag är väldigt glad och tacksam att det för det mesta fungerar så otroligt lätt och bra med lilla Victor! <3<3<3<3
Så jaja. Då tänkte jag iaf att om dom nu ska vara i köket och låta illa så var jag lite rädd att det ska vara svårt att höra när Victor vaknar från sovrummet. Så vi fortsätter att sova på madrass i hans rum tills dom är färdiga med köket. Så nu när vi var tvugna att tömma köket också så kastade vi in alla sakerna i sovrummet då också så det är mest förvaringsrum just nu. =P Såå det är synd. Jag vill ju så gärna göra fint där inne och få sätta upp spjälsäng och göra redo inför lilla bebisen som kommer. Men då har jag nog tänkt att vi kanske ska ta en rosa spjälsäng som Amanda hade när hon var liten och ha ifall det blir en tjej och om det blir en kille så tar vi den andra vi har. Så då om det blir en tjej och vi tar den rosa så kan vi sälja den andra spjälsängen vi har. Så det är dumt att öppna den, då den fortfarande är i kartongen ifall vi ska sälja den. Så då tyckte mormor och David att bebisen kan sova i vagnen första natten och att vi fixar spjälsängen när den har kommit så vi inte sätter upp nån spjälsäng i onödan. -_- Blaah! Men jag blir så otålig!!! =D Haha, så jag kommer säkert ändå inte få göra i ordning spjälsängen förrän bebben är här! :( =P Men får göra i ordning och bädda fint i våran fina vagn då istället.... -_- =P
 
Annars i kroppen börjar det kännas att förlossningen närmar sig! :O Har börjat bli mycket tröttare igen och måste typ vila en gång/dag annars är jag helt slut och får gå och sova så tidigt på kvällarna. Man känner sig tyngre och får gå helt sakta för får så lätt spänningar och sammandragningar när man är i gång för mycket. Det känns att bebisen har börjat fixera sig och lägga sig neråt som den ska. Inför förlossningen är jag nog lugn. Förlossningen med Victor gick ju som en dans! Dock har jag ändå en jobbig/orolig känsla över hur och när det ska sätta igång. Vill inte att den ska komma än iaf! Så har jag lite dåliga minnen från när det startat med blödning så är det jag tycker känns jobbigt. Fast jag vet att det kan vara så och vara helt normalt så ger det ändå dåliga minnen och jobbig känsla. :( Så varje morgon nu när jag vaknar är jag tacksam över att ha sluppit vakna med värkar på natten. ^^, Nu är jag iaf i vecka 35 (34+1). Så det börjar närma sig iaf! =P :)
 
Jaja okej, enough babytalk! ^^,
 
Så köket är som sagt tomt. Golvet är upprivet så det är nå jäkla "papper" över hela golvet så vi ska kunna gå där inne. Så det är inte det trevligaste. :P Men Victor tycker det är kul att springa runt och dansa där inne! =D Vi har tagit in balkongbordet i vardagsrummet där lillan får sitta och äta. ^^, Nåja jag hoppas dom bara ska komma och sätta på nytt golv nu snart då och att det är färdigt sen!
Så i Torsdags och Fredags var jag och Victor hos mormor och morfar på dagarna för att slippa vara hemma när byggarbetarna är här och håller på. Så det är ju som alltid chill och mysigt att vara där. :)
Helgen har varit bra när min älskade David får vara hemma! :) <3 Då blir dagarna mycket roligare! :) Så vi har varit ute och lekt på dagarna och spelat/sett film på kvällarna och helt enkelt haft en bra helg. :)

Jaja, nu ska jag passa på att gå ut och leka med Victor en stund innan lunchen. :) Här har vi -6 grader och i Ö-torneå hade dom -19. Mormor sa att det skulle bli kallare så kylan kommer säkert hit ikväll eller imorrn. Så får passa på att vara ute innan det blir så kallt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0