Kalix Kulturnatta

Ja, det är det här i Kalix idag. Så det är ju alltid lite kul när det händer grejjer. Så då på morgonen promenerade jag och Victor in till stan där vi mötte upp Emma så var vi och kollade och lyssnade på barnsång som Vattentornets förskola höll i. =) Sen var vi och promenerade runt stan och kollade i lite affärer. Så blev det lunch på Myggan. :) Efter det så gick jag och Victor till moster och Jonna och hälsade på och var där och lekte. =)
 
Sen när vi kom hem pysslade jag med att fixa min dator som dog lite igår. :0 Den small, luktade bränt och fick nån kortslutning, så idag ville den inte starta. Men nu har dataproffset fixat det!! =D =D Jag skruvade isär hela datorn, tog ut alla delar, rengjorde och kopplade i allting rätt denna gång! Jag läste instruktionsboken så nu vet jag hur allt funkar och vad allt gör. Haha, tidigare hade jag typ bara chansat och kopplat i allt hur som helst. Så nu sitter iaf alla sladdar rätt ikopplat. Så nu funkar min fina LED belysning framtill på mitt chassi så datorn blev mycket finare. David blev nog lite avis för att min dator är så snygg! ;) Först klagade han på att han tyckte mitt chassi var litet och fult men sen när belysningen funkade så tyckte han det var coolt och snyggt. ;)
Så datorn har alltså inte riktigt funkat som den ska tidigare, har fått tjorva jättemycket med usb uttag som bara har velat funka ibland. Men nu borde då som sagt allt funka klockrent! =) Såå nu är jag stolt och tycker jag var så duktig som fixat allt! Nu är jag proffs på att bygga ihop datorer! ;)
Så har David fått ett nytt superbra tangentbord idag också då hans gamla råkades gå sönder då jag dammtorkade det!!! Ops! =0 Jäkla skit tangentbord han hade som inte ens tål att bli dammtorkat, mitt har då överlevt i säker 8-10år. ^^, Så nu har han iaf ett nytt snyggt och med mekaniska knappar som håller! Mekaniska tangentbord is the shiet! Så då är killen glad och nöjd! <3 Alltid kul med lite nya roliga saker :)
 
Annars så har min och Davids helg startat nu, då David är ledig imorrn!! =D Wiiiiho! Så ikväll blir det nog spela eller se film. :)
 
Annars igår så hade jag en lugn hemmadag med städning.
 
Geeks! ;) Feint fick vi! :)
 
Lillkillen har fått så snygga och bra badkläder så nu är vi redo för att utebadet ska öppna! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0