Hemmaknåparen!

Här rullar livet på i vanlig ordning. Dagarna ser för det mesta rätt lika ut. Det blir mest en massa lek med Victor. Lite lugn egentid framför datorn när han vilar.
 
I helgen var vi och åt middag hos mormor och morfar en dag. Så var även Jonna där. :) Så var vi ute på promenad och njöt av solen. Knäppte nog några fina bilder på Davids telefon som jag måste lägga in. =) Haft filmmys på kvällarna. <3
 
I Måndags var vi i dj och åt middag, det bjöds på tacopaj. :) Mums! Så var Tina och lilla Tösen där också.
Igår var mamma, My och Elin förbi hit och hälsade på en sväng. Dom skulle låna lite saker av mig inför sin utlandsresa. Så var dom snälla och hade med sig lyktans chokladbollar åt mig och David! =D Mums! Så då fikade vi och så fick dom underhålla Victor. :)
 
Sen så har jag återupptagit min stickning igen! =D Det är faktiskt mysigt att sticka. Kul att göra nått eget! Jag håller på med en barnkofta. Jag har faktiskt gjort mer än halva och den har blivit skitbra! =D Så nu måste jag bara göra färdigt resten. Har till hösten på mig då Victor nog ska kunna ha den. =) Så får ju stolt visa upp resultatet sen när den är helt klar. ^^,
 
Sen igår fick jag även idén och fixade lite egna tavlor. Jag hittade en jättefin änglatavla med en skyddsängel som David fått av sin mamma. Så då började jag kolla på internet och ville ha fler fina änglatavlor. Hittade en massa fint! =) Men men. Det slutade iaf med att jag blev lite inspirerad och gjorde lite egna tavlor. Jag hittade även för någon dag sen mina gamla fina änglabokmärken som jag samlade på när jag var liten så då tänkte jag att jag kunde utnyttja dom. :)
 
Så jag hittar på lite hemmapyssel att underhålla mig med när man är hemma. =)
 
Davids tavla han fått av sin mamma. Skyddsängeln som vakar över barnen. Jag tycker den är superfin! Den hängde vi upp i Victors rum!
 
Jag gjorde en tavla till Victor. Dock så rymdes inte hela dikten så jag fick ta bort en vers. :/ Men ska nog köpa större papper och göra om tavlan i A4 format så ryms allt och det blir nog finare. Så hade jag inte så bra pensel att skriva med heller så det var rätt svårt när det var så litet. Så borde nog köpa en bättre pensel också. :) Bakgrunden är målad med oljefärg. Min vita färg tog slut så måste köpa mera färg dessutom. Men men det får bli lite senare, den här får duga så länge. Tyckte det var kul att göra tavlan själv till sina barn, blir ju mycket mer personligt! :) Texten är skriven med svart hobbyfärg. Här har jag inte satt på ramen ordentligt, la den bara över för att kunna fota och visa. Det tar typ 1 vecka för oljefärgen att torka ordentligt så nu får jag snällt vänta innan jag kan rama in den på riktigt och hänga upp den. -_- Jag som inte har det bästa tålamodet, man vill ju få det fixat på en gång! =D
 
Nr. 2. Blev inte helt nöjd med den heller. Ensam hamnade lite för långt ner. Hahaha, jaja vad säger man? Det ska ju synas att det är hemmagjort! ^^, Nä, kanske gör om och fixare det också senare när jag har mer färg. Dom var ju då så enkla att göra. Jag tycker det blev skitbra och fint med oljefärger som bakgrund. :)
Dom här tavlorna är väl i A5 format.
 
Så lite vardagslyx jag njuter av! =D

Kommentarer
Postat av: Bra

Men så fina tavlor du har gjort! :) duktig tjej! Åså får jag nog komma på stickningskurs hos dig va?;) vill också lära mig sticka!

2014-04-09 @ 16:16:54
Postat av: NEA

Hahahaha oj blev visst att jag heter bra!! Tossigt;)

2014-04-09 @ 16:17:42
Postat av: Fia

Jo du får göra det, jag är ju faktiskt proffs nu! ;) Haha, faktiskt inte så svårt när man väl lärt sig! :)

2014-04-09 @ 20:05:35
Postat av: Emma

Tavlorna blev ju jättefina! Pysslig du är :) jag vill å komma på stickningskurs! Kan vi sitta där som tre tanter ;) haha!

2014-04-10 @ 08:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0