Måndag

Idag har det varit en riktigt bra dag. Den började med att jag satt nästan längst fram i klassrummet och höll på att somna typ ^^, Haha. Fick köpa mig kaffe så blev jag lite piggare.

Nää, men det bra var att jag fick veta att en av alla Saror i klassen ska vara i Vilhelmina samtidigt som mig! =D =D Wiiiiiiho nu känns det mycket bättre! Då har man roligt sällskap och slipper vara där helt själv! ... Det negativa var då bara att när jag skulle ringa och boka samma vandrarhem som hon skulle bo på där det var billigast så var det typ fullt!!!!!! :O Funderar på hur fan det kan vara fullbokat i Vilhelmina? :O Hon jag pratade med skulle kolla upp det noggrannare och höra av sig så fort som möjligt.....Så hoppas ju bara jag får nånstans att bo nu då.... :S

Sen var det riktigt roligt på skolan idag. Först var det en av personalhanterarna som har hand om att anställa sommarvikarier här i Umeå som var i klassen och berättade om det. Haha och det var riktigt kul att höra all skit dom försöker lura i en. Bland annat sa dom att vi får undersköterskelön på våran intro, vilket man absolut inte ska gå med på. Så skulle dom bjuda oss på middag och försöka ragga folk och få oss att skriva på anställningsvillkor så fort som möjligt.
Sen på slutet av dan kom även facket och pratade. Dom blev ganska upprörda när dom fick höra all skit han som var tidigare hade sagt. ^^, Så det var skitkul och bra att höra på dom, vad man ska tänka på när man skriver på anställningsvillkor och löneförhandlar och allt det där. Så nu har man fått lite mera kött på benen och vet vad man kan kräva...och att det absolut inte kommer vara något problem att få jobb. Det känns skitbra! :)



Fick fina presenter av vårdförbundet när jag gick med där. :) Mycket fint och lila! ;) Så skulle även dom bjuda oss på middag senare och ge ännu mer information. :)


Nåja nu blir det plugga. Läser nu en kort och intensiv kurs på 2 veckor. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0