Tova och jag

Orkade inte stiga upp tidigt och cykla till skolan för en kort föreläsning som jag ändå inte tror att det kommer komma nått från på tentan. Så jag sket i skolan idag. Jag var hemma och var med Tovis istället. ;) Och har faktiskt hunnit få en massa bra grejer gjorda. Steg ändå upp kring 09 så då har man ju hela dan att hinna en massa grejer på. Crille har inte varit hemma idag så då har jag hunnit mycket. Och Tovis har följt efter mig och varit med på allt! ;)
Har hunnit diska och städat till i köket. Varit ut med Tovis på en rätt lång promenad på morgonen och vid lunch var vi ut och spelade fotboll och så har vi tränat lite apport också. Haha, tränade apport inomhus idag, så stod jag i hallen och kastade in apporten i vardagsrummet. Tova sprang då allt hon kunde när hon skulle hämta den så hon hann ju knappt bromsa in sen så hon inte skulle glida in i min bokhylla. Så då kunde jag bara kasta den halva sträckan så att hon sen skulle ha andra halvan till bromssträcka ^^, Gullen hon kutade som ett tok, hon tycker det är så kul! :D Så tyckte det såg så roligt ut att hon hann få upp sån jävla fart på den korta sträckan. =P
Sen hade lite hemma spa med en lååång skön dusch, ansiktsmask, hårinpackning och tända ljus. Låg i sängen och läste läxa utan att somna!!! =D Kanske Blutsaftens förtjänst? :) och nu efter lunch har jag suttit vid datorn och pluggat. Så har hunnit få mycket pluggande gjort idag.

Och Tova är så rolig och ska vara med på allt och följa efter vars man än går. När jag diskade låg hon vid mina fötter och väntade, när jag var och duschade låg hon på badrumsmattan och väntade, när jag låg i sängen och pluggade låg hon bredvid och vilade och nu när jag sitter vid datorn sitter hon i soffan och spanar ut genom fönstret. Hon håller sig alltid i samma rum min gossego. <3 Det är ju bra både hon och jag gillar att alltid ha sällskap runt oss. :) Ofta när man sitter vid dator ska hon ligga just framför datastolen vid ens fötter, och ibland brukar hon råkas ligga och slå av min dator också. ^^,

Så det här var en riktigt produktiv dag. Har hunnit vara mycket med min älskling Tovis och hunnit få mycket läxa gjort.


Här är Tovis när hon var en liten nallebjörn och just hade börjat lära sig gå. :) Sötnosen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0