Flower Power

Jaaha nu tvingar fröken Hjelm mig att blogga. Blahblah. Här händer väl inte så mycket annat än plugg och spel ^^, Verkar vara en skittråkig kurs vi har nu förutom vissa saker om att föda barn som borde vara roligt. :) Annars är det typ lagar och skit som vi redan har haft om känns det som :S Fattar inte riktigt vad man ska plugga till på tentan heller. Nåja tur det är en kort kurs iaf. Sen i helgen var vi hos Linda på filmkväll med henne och Martin. :) Nice nice.

och justde igår var jag och Linda på KTC och stack varandra i armarna! =D Det är ju så roligt att sticka folk i armarna, inte lika kul att bli stucken själv dock ^^, Men jag har ju blivit så duktig och modig nu så Linda fick sticka mig en massa gånger, och Linda är den första som fick äran att träna och sticka på mig. Har inte tidigare vågat låta nån göra det. ;P

Nu idag har jag varit och handlat en massa nya blommor så det är fint här tills mina kära tjejor kommer hit imorrn. :) Mina förra runda fina blommor fick bladlöss när jag var i Kalix för att Crille inte vattnade dom ;P Haha så var tvungen att köpa nya. Så blev det en fin billig blomma till vardagsrumsbordet också och en jättefin rosbukett till köket. Jag blev så avis när morfar fick en stor jättefin rosa rosbukett när han fyllde år, den var så himla fin. Så då var jag ju tvungen att köpa hem en hit också. Så då fick Crille den av mig! ;) Haha. Jag tycker det är skitfint med blommor och det blev så mycket hemtrevligare med dom. Tyvärr brukar dom ju inte leva så länge och därför är det inte så ofta man ids slösa pengar på dom, men nångång kan man ju unna sig så det blir fint och trevligt. :)


Sen tycker jag det är kul att kolla upp blommornas betydelse också.
Färgens betydelse: Rosa blommor - Jag är förälskad i dig och lovar dig trohet
Blommornas antal: Sju - Jag älskar dig
Sen hade visst rosornas färger egen betydelse också: Rosa - Elegans, charm, glädje
Så rosa blommor var ju också romantiska, annars köper ju folk oftast röda. Men jag tycker ju rosa är finast så. =)

Så nu ska vi ha det så fint och mysigt här i helgen när jag får besök. Så ska jag bjuda er töntar på middag imorrn när ni kommer så ni vet! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0