Dagens goda gärning

Höhö hände en liten rolig grej rätt nyligen. Det kom en stum kille hit med nån lapp om att han var fattig och behövde pengar till en operation eller vad det nu var (han hade skrivit som en kratta så jag läste inte så noga). Nåja hur som helst så fick jag automatiskt för mig att han var döv också (har ingen aning om det kanske stod på lappen att han var det också eller inte) men jag tror faktiskt inte han var det. För det var som att han väntade på att jag skulle säga om jag ville köpa en grej av honom eller inte. Men jag sa ingenting (för att jag tänkte att han var döv!!). Så pratade jag och Crille "bakom ryggen" på honom för Crille sa att det bara var lurendrejeri och att jag inte skulle köpa av honom och blabla. Haha nåja jag köpte iaf en grej av honom så han blev nog glad iaf! :) Men kom på sen efteråt att "fan han kanske inte var döv" och så pratade jag och Crille en massa om honom och trodde att han inte hörde ^^, Höhö så kan det gå. Och om han nu inte var döv så var det ju lite roligt att jag inte sa nånting åt honom. =P Nåja vi förstod varandra med kroppsspråket iaf! =D

och sen skiter jag fullständigt i om han är en lurendrejare eller inte....hur som helst behöver han väl antagligen pengar till nånting om det då är droger eller en operation skitsaksamma. Hur som helst har vi Svenskar faktiskt råd att ge bort lite pengar till dom fattigare för vi klarar oss iaf (Nu köpte jag ju dessutom av han så jag fick nått tillbaks för pengarna, dock var den väl lite dyr men =P). Det kan ju faktiskt ha varit så att det var sant och han behövde pengarna till nån viktig operation. Man ska väl tro det bästa om folk. :)


Den här söta grejen köpte jag. Nu måste jag bara hitta nånstans att hänga den då. :)

Kommentarer
Postat av: Rickard

Nu kommer han alltid komma tillbaka till er och tigga vet ni väl? Som vi fick lära oss som små!:D

2011-12-02 @ 00:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0