You are my angel and you light up, You are the queen in all the race. <3

ååh idag har jag varit och badat ännu mer än igår. Det är så himla skönt! :) Älskar att ligga på stranden och kunna gå och doppa sig och bada när man behöver svalka sig :) Så har vi även spelat Volleyboll såklart.
Sommar! <3

Sen nu ikväll har jag varit med Tovis på hundkurs som mamma tvingade med mig på med henne och moster bland annat. Det ska bli spännande och kul, Tovis kommer nog tycka det är jättekul :) Idag var första gången så då var det bara lite prat och lek. Blir roligare när man börjar träna saker :) Jag tycker Tovis är jätteduktig på det mesta och hon verkar tycka allt är så kul :) Så både hon och jag kommer nog tycka det blir kul med träning. Egentligen borde man börja träna nått med henne på riktigt och träna oftare men man är väl för lat i Umeå där det är svårare att ta sig till bra träningsplatser och så han man så mycket med skola och annat där. Vi var iaf och lekte med agility hindrena som fanns där och jag sprang med Tovis lös fast det var massa andra hundar där runt omkring men hon var så duktig och lydig så :) Det är så roligt också när man ser att hundarna tycker det är så kul :) Så det blir spännande och se vad vi ska göra nästa gång som är nu redan på Söndag.

Sen efter hundkursen for vi några stycken till mormor och morfar där vi var och spelade crocket, kubb, uno och sällskapsspel. Det var riktigt trevligt :) Mormor och morfar är så himla snälla som vågar låta oss vara där och leva om när dom är i Piteå ;)
Dom är bäst! <3
och jag saknar dum Danne :( Är så trist när han inte är i Kalix. Jag är ju så van att vara och hitta på saker med honom och ha med han på alla roliga saker. Jag behöver ju min retningskompis! :( Nu får han faan komma hem snart!

och vi hade tidigare typ 31 grader här inne i huset. fyyfan gick ju inte att vara här inne man höll ju på att dö! Jag och Tovis fick fly till Crille där dom hade det svalare iaf. Nu ikväll/inatt när jag och Tinis kom hem var det typ 27. Nu har vi iaf uppe och vädrar så det ska bli lite svalare så man kanske kan sova.



Tovis dricker morgonkaffet hemma i Umeå =)


Här ligger hon och håller mig sällskap när jag fick ligga och plugga. Det uppskattas! :)
Hon är så söt och följer alltid efter man vars man än går :) Nu här i Djuptjärn när jag far nånstans kommer hon alltid efter och vill följa med, vissa gånger riktigt skyndar hon sig att springa efter innan jag hinner stänga dörren, då får man passa så man inte råkas klämma henne :P Samma så fort nån går ut på altan så skyndar hon sig att springa efter ut på gården till alla sina bollar hon har där ute. Hon älskar bollar mer än allt annat! Man kan kasta bollar åt henne hur länge som helst och hon blir aldrig less. Hon kommer hela tiden tillbaks och lägger bollen i knät på en, eller just vid fötterna så sitter hon där bredvid och kollar så sött och snällt och vill att man ska kasta åt henne. Så är svårt att låta bli när hon är så söt, men tillslut när man fått dom där jäkla bollarna i knät om och om igen så kan man bli lite less, men Tova hon tröttnar då aldrig :P Jag förstår mig verkligen inte på att hennes energi aldrig tar slut. Även då hon har Vilma och Donna hon busar med hela dagen så följer hon alltid efter man med en boll i munnen och vill leka, det är så alla känner igen henne ;) Som när Nea var här med Nisse för nån dag sen så hade då Tova knappt tid att leka med honom, hon kom bara till mig, Crille och Nea med en boll om och om igen. Då var det tur att Vilma lekte mer med Nisse iaf :) Det går inte att förstå hur Tova kan älska bollar så jävla mycket som hon gör.
Jag ville ju ha en rolig bushund och det fick jag då verkligen! :D


Går inte att beskriva hur mycket jag älskar min tjej! <3
och är så kul att se hur mycket hon älskar mig och vill vara med sin mamma hela tiden! :)

Kommentarer
Postat av: Jeppezahra

Hello. Enjoyed your web site :-) ! ! !

2012-06-22 @ 10:25:38
URL: http://jeppezahra.blogll.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0