Göteborg

Nu har jag äntligen fått vara i Göteborg. Det har varit en skitkul helg! =D Maiden var helt underbart. Staden var jättefin :) Kom dit på Fredag rätt tidigt och då var det shopping, sitta och dricka på Hardrock cafe och Maiden som gällde. Älskar konserter det är en sån jäävla härlig känsla! <3 Och så var dom skitbra! :D Obeskrivligt.
På Lördagen blev det snabbt nån till affär annars var det Liseberg hela dan! =D Där det kryllade av folk. Vissa Karuseller fick man stå och köa i en timme så det var ju synd. Men det var ändå skitkul där och vi åkte så mycket vi hann :D Riktigt fint.
Och idag har vi då flygit hem, tyvärr :( Hade velat stanna längre men flygbiljetterna hade kostat över 2000 om man hade bokat om och det hade vi inte råd med. Så har suttit på flygplatser och flygplan halva dan. Fick mellanlanda i Stockholm nu på hemvägen så.

Sen typ direkt jag kom hem till Kalix så var det hundkurs som gällde. Roligt som vanligt. Och idag fick vi prova på "Rally lydnad" nån gren man kan tävla i där hunden ska utföra olika saker på olika stationer så fort som möjligt. Vi testade ju bara och tävlade på skoj, men jag och Tovis vann! =D
Hon är så duktig min lilla älskling! <3 Då blev mamma stolt :)
Sen direkt efter det hämtade jag Tinis så for hon, jag och Crille till mormor och morfar och såg Livekonserten från the big 4. For dit eftersom dom har bästa tv:n. ;) Hann se Anthrax och Metallica men dom andra missade jag när jag var på hundkursen men Crille spelade in så jag får se nån annan dag. Linda hade ju tydligen synats i tv under nån Slayer låt :D
Nog jäävlar blev man sugen och hade velat vara där för att se Metallica. Men är man fattig student så har man tyvärr inte råd med allt man vill. Har ju iaf sett dom 2 gånger förut så jag överlever, men vill ju alltid gärna se dom varje gång dom är i Sverige så bra som dom är! ;)

Sen när jag kom hem därifrån har jag letat min kamerasladd till min gamla digitalkamera som jag hade med till Göteborg. Ides inte dra med systemkameran på konserten och Liseberg så den gamla fick följa istället :) Men nu hittar jag inte sladdjäveln till den. :( Antingen är den väl i Umeå, fast har för mig att jag tog med den. Eller så har nån slarvat bort den för har letat igenom alla jävla väskor jag har nu. Eller så är den nånstans bland Crilles saker eller nått. Ska försöka hitta den så fort som möjligt iaf så jag kan lägga in bilderna! Blev fullt med roliga och snygga bilder! ;)

Sen har jag köpt en massa snygga kläder också såklart!! ;) ;) ;) ;)

Var iaf en grymt kul helg och skitkul att få vara i Göteborg och se hur det såg ut där och att få se Maiden igen på en egen konsert! Stämningen på konserten var grym som vanligt och bandet med såklart! =D Så kryllade hela Göteborg av hårdrockare denna helg, kul! :)


Bjuder på ett random Youtube klipp med en av dom bästa stunderna från Konserten. Hela arenar (Säg ca. 60.000 pers) som stod och skrek för full hals och bara stod och klappade händerna och hyllade dom som fan i flera minuter mitt under konserten. Bruce behövde inte säga så mycket. Han bara satt och såg ut över Ullevi med ett brett leende och såg berörd ut. Då blev man själv jävligt berörd och stod där och skrek och klappade med världens största leende. Det var grymt som fan att se! Sen Blood Brothers som är en av mina favorit låtar.

Alla måste se klippet annars missar ni nått! ;)


"SWEDEN WE ARE BLOOD BROTHER!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0