Praktik

Idag har jag haft min första riktiga praktikdag :) Igår började vi men då fick vi bara lite info och så, huvudhandledaren hade varit jättesnäll och gjort jättebra infohäften och fixat en massa bra papper åt oss :) Jag tror att jag verkligen har fått en skitbra praktikplats! :) Patienterna där är personer som antingen ska opereras eller är där några dagar efter operation. Det är mest patienter som har/ska opereras för hjärtat eller i kärlen. Är även vissa lungpatienter också. Så då kommer man säkert kunna hänga på flera patienter som ska opereras, hoppas jag iaf :) Så har vi en planerad dag då vi kommer få se på en "live" operation som dom filmar åt oss, då filmar dom uppifrån så att vi kommer kunna se såret och allt jättebra så står dom och berättar allt dom gör :) Så det kommer ju verkligen vara skitintressant! :) Då är det en by-pass operation som ska göras. Flera av patienterna som är där får operera hjärtklaffarna så jag hoppas man får vara med och se det också :) Sen så är det ju jättemycket nytt där för mig eftersom mina tidigare sjukhuspraktiker har varit på rehab avdelning så skiljer det ju sig väldigt mycket. På min nuvarande praktikplats kommer och far ju patienterna hela tiden, dom ligger väl max inne en vecka. Det är ju lite synd då hinner man ju aldrig lära känna patienterna riktigt bra, men samtidigt kul för då händer det nya saker hela tiden :P Sen så kommer jag även få vara på inskrivningen av patienter en dag och på Thorax intensivvårdsavdelning en dag :) Så då när jag är på inskrivningen får man ju jättebra träning av ankomstsamtal och på intensivvårdsavdelningen blir det ju säkert väldigt intressant också. Det är där patienterna vårdas det första dygnet efter operation. Så jag känner mig jättenöjd och tycker att min praktikplats verkar jätteintressant :) Mycket provtagningar och sånt som är roligt att göra :)


Sen fick jag nyss veta att Maiden ska till Sverigen nu i sommer igen!! :D Så då blir det att se dom igen ;) Det blir ju skitbra! :) Nån kär vän som ska med? ;)


Ikväll blir det väl mest att vara hemma och slöa, det dåliga med praktiken är ju att man måste stiga upp så jääävla tidigt! Och så måste ju jag stiga upp extra tidigt när man bor längre ifrån, så 05.30 måste jag typ stiga upp när jag börjar kvart i 7. Det är jäävligt jobbigt. Idag gick det ändå ganska bra, min lilla söta älskade hund kom och la sig och gosade med mig när min väckare ringde så då hann jag ligga och gossa med henne i 10 minuter och vakna till liv :) Det är så mysigt <3

Nåja här kommer lite bilder får i helgen när jag var i Kalix :)


Några snyggingar ;) hehehe


Donna och sin lillunge Vilma :)


Donna min bästa vän <3 :)


Min söta mormor på sin födelsedag =) Hon hade sina snygga "lackaleggings" på sig ;) Då hade vi nästan samma ;)


<3
Det blev tyvärr inga kort på morfar eftersom dom hade främmande som han satt och pratade med och jag orkade inte gå dit och börja knäppa dom då :P Men det hinner jag få andra gånger :)

Kommentarer
Postat av: Anonymus

låter lite som du lever i scrubs då?:D

2010-09-21 @ 19:25:10
Postat av: Fia

haha ja kul är det då, men läkarna på avdelningen är nog tyvärr inte lika roliga som scrubs läkarna ;P Men där jag var på min förra praktik fanns det en riktigt rolig och cool läkare som kändes som en scrubs läkare :)

2010-09-21 @ 21:13:01
Postat av: Emma

Jag vill med!!!!!!!!!!!!!!!!!! eller VI ;)

2010-09-21 @ 22:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0