En grävling

haha idag har jag sett en grävling!! xD Jag såg den när jag cyklade till jobbet på morgon :P Den var och gick där vid några lägenheter, och så var den omringad av läskiga fåglar som det för övrigt kryllar av här i umeå! Men det var jävligt coolt, det är inte så ofta man ser grävlingar ute i naturen :) Så är dom ju så stora också, större än vad man har tänkt sig :P Det är vid såna här tillfällen man önskar att man hade kamera på mobilen ;) Annars är det helt onödigt ;) haha.

och nu har jag jobbat hela helgen, så då har jag gjort bort det! =) Det känns bra. Tycker det känns så bra nu när man har kommit in i jobbet och känner att man kan ta eget ansvar :) I början var jag nervös över att vi själva skulle ha huvudansvaret för 1-3patient, men nu när man väl gör det så går det ju hur bra som helst och då känns det som att man vill ha ansvar över mer patienter :P Det är riktigt kul faktiskt. Så har jag börjat med våran vfu-examination i helgen också. Så nu idag ska jag försöka skriva på den. Så nu idag känner jag mig så glad och duktig som har tagit tag i uppgiften i tid för en gångs skull! och nu känns skolan så kul och allt känns så himla rätt! Det känns så jävla skönt att jag vet vad jag vill göra med mitt liv och att det är det här jag vill :) Det är speciellt kul på avdelningen jag är på när man hela tiden har saker att göra :) Jag har kommit på att när man jobbar på sjukhuset är det mycket roligare att arbeta som sjuksköterska för där är det för det mesta dom som gör alla kontroller och prover och allt det roliga och på äldreboeden och servicehus och sånt är det roligare att vara undersköterska för där är det ju för det mesta bara att dela mediciner för sjuksköterskorna :P

och imorgon ska vi få se på operationen!! Fyfan vad kul och intressant det kommer bli! En cabg operation. Då ska dom operera hjärtat. Dom tar en venbit från benet nånstans som dom sen opererar fast i hjärtat, för att gå runt hjärtats egna kärl som det är förträngningar i på patienten. Så då skär dom upp hela bröstbenet och vidgar på bröstkorgen för att komma åt hjärtat. Så ja, förstå hur intressant det kommer bli att se! =D Jag kommer ju vara helt lyrisk imorrn efter det ;P haha och undra hur det känns att såga itu ett bröstben? hahaha =P

Nåja nu ska jag sluta prata om min praktik så mykcet :P Men det är ju faktiskt det som tar upp det mesta av min tid just nu :P
Nu i helgen är Danne och Fredrix på besök i Umeå :) Dom sover då hos Linda när jag mest bara jobbar :) Så på Fredag efter jobbet så var vi här hos mig, Crille och Tova och spelade lite spel och såg film och så =) Sen ikväll ska vi hitta på nått också :) Dom far nog hem imorgon :P

Sen så är vi väldigt taggade inför Emma och Carres fest ;) hihih då får ju jag och Emma ha våra otroligt snygga nya kläder! ;)

Sen började jag tänka på en till cool grej, att jag 1 gång har träffat en jättepigg 100-åring som bodde hemma, var helt klar, rolig och skämtsam. Det är ju faktiskt coolt :) Det är inte många 100-åringar som är så otroligt pigga :P Det är ju inte ens så många som blir så gamla heller :P

jaja nu ska jag försöka göra vfu-uppgiften :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0