Deliver me into my fate

oooch idag har varit en helt underbar dag! Känns som att jag inte har gjort annat än att vara i vattnet hela dan! Och fort har dagen gått! :P For ut till Dannes stuga kring 10 på morgonen. :) Sen dess har vi legat där ute på deras flotte och solat, badat en massa(!), åkt vattenskidor, spelat volleyboll, spelat lite kort, ätit gott och haft det härligt! Det var jättekul att åka vattenskidor och inte så svårt som jag hade trott, bara man väl kom upp på dom så gick det bra. =) Så det var en riktigt bra ledigdag! =) Nu är jag då helt slut och måste verkligen gå och sova när jag har skrivit klart det här! :P Man blir ju så sjukt trött av att bada! :P

Och min Tovis var extremt jävla söt!! När jag var och åkte vattenskidor hade hon varit orolig och sprungit fram och tillbaks på stranden och ut på bryggan och hållit koll på mig, och sen när jag släppte ute i vattnet och låg där och flöt när jag inte orkade åka nå mer så hoppade Puckot från deras brygga (som är typ 1m ovanför vattenytan, och fegis Tova vågade inte ens hoppa i båten!!) så hoppade hon därifrån ner i vattnet och kom simmandes ut till mig som var långt ut i älven!! mamma och moster stod och försökte ropa henne till land men hon lyssnade inte! Vart ju rädd att hon inte skulle orka simma så långt! Men hon var så himla söt! Hon skulle väl simma ut och rädda sin mamma! <3<3<3

Annars känns det som att jag inte hinner göra allt jag vill hinna göra! och tänk vad mycket som faktiskt redan har gått av sommaren!! :O Jobb tar upp så mycket tid...jag älskar verkligen mitt jobb men det blir så jävla mycket med att studera och sen när man väl är ledig så är det en massa jobb...jag behöver helt enkelt semester! ångrar nu i efterhand att jag inte bodde hemma ett år och bara gjorde ingenting, tänk vad mycket man hade hunnit göra då! Nu är jag dessutom så less på att plugga :P Som tur är så går ju åren fort :P Kan inte riktigt fatta att jag redan har läst ett år till ssk, vars for det året? :o så 2 år till får man väl kämpa sig igenom :P Sen efter jobb är man så trött så man orkar knappt göra nått...

Här är iaf lite grejer jag hoppas att jag hinner göra det mesta av grejerna iaf nu under sommaren:
-vill fota en massa! Har sett en massa fina ställen dit jag vill fara runt och fota men känns som att man inte hinner det
-vill lära mig och blir bra på att använda photoshop
-vill lära mig mer gitarr
-har typ 1000 böcker jag vill läsa, men aldrig hinner
-fiska mer
-bada en massa (och det är det man prioriterar nu på sommaren alltså är det nog det jag kommer göra för det mesta när man väl är ledig och då hinner man inte göra något av de andra sakerna)
-fara till Luleå!!!!!! Har inte hunnit vara dit nått sen jag kom hem!! så senast jag var där var väl kanske vid jul eller nått sånt?
-vara mer med alla vänner, typ hinna spela paintball, fotboll och grejer som typ är omöjligt att få ihop alla på nu när alla jobbar :/
-bara ha en dag med vila och göra absolut ingenting vettigt alls!

...så ja får se när man hinner med allt, ge mig 3 lediga dagar så kanske man hinner göra ganska mycket på dom..
nåja nu kanske jag är less också för att jag har jobbat nu hela helgen och inte hunnit ta det lugnt och vila på flera dar (känns det som iaf!) Men nu till helgen som kommer så är jag ju ledig iaf! :)

-----------

Så måste jag ju skriva lite om igår som också var en riktigt härlig dag. Jobbade till 4 och direkt efter jobbet så for jag, Tina, My, Emma, Limpe, Danne och Nea till det nya badet här i Kalix och var där och badade. :) Var ju ett riktigt fint bad! =) Så där lekte vi en massa och hade kul :) Dom hade ju en jätte rolig "bro" man fick försöka springa över utan att glida ner i vattnet, den var skoj! :D Haha tyckte även det var kul att på den halvan av bassängen där vi levde om så höll sig alla andra barn som var där på den andra halvan. Och när vi bytte halva av bassägen så gjorde alla andra också det! ;P Haha undra varför ^^,

Sen efter det på kvällen så for jag, My och Tina till Nea där vi hade filmkväll med gurka, morötter, paprika och dipp! :) Skittrevligt! och då fick jag äntligen se Alice i underlandet som jag har velat se hur länge som helst men Crille har inte viljat se den med mig! Ångrar att jag inte var och såg den på 3D bio :P Tyckte den var bra! Johnny Depp så där härligt galen som man bara älskar!! ;)

Har märkt att jag gör typ utropningstecken och smilisar efter varje mening ^^, haha nu i det här inlägget har jag iaf bytt ut några ! mot punkter då jag kom på mig själv med att göra ! hela tiden. Men smilisar efter varje mening gillar vi ju ;)

blööh nu blev det ett långt inlägg, nu publicera och sen sängen!!!!! <3

Å så lite bilder :)

<3


Gödda!



Danne på vattenskidorna :P


Så här såg det ut för Crille! haha ;) Crille hann göra 4 försök sen gav vi upp eftersom det kom lite mörka moln och vi var lite rädda för åska. Sen när jag och My åkte kunde han inte pröva mera för då hade han hunnit fara hem :P


Tagga!

var svårt att ta sig upp i början, men på 4:e försöket lyckades jag helt! :P Kom upp tidigare men då tappade man balansen lika fort :P Lägg märke till Tovis som stod och höll koll på mig på bryggan! ;) Gullego!

Wooho!




Även Lilla My tog sig upp på 4:e försöket! :)



väldigt fin utsikt! :)


Mitt hjärta!


Här ser man hur hög bryggan är där hon hoppade i vattnet från! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0