Sonisphere 2010

Underbart och hemskt på samma gång :P Alla artister jag såg var bra men vädret var helt jävla galet. I början regnade det lite så det var nästan härligt, sen blev det bara mer, och mer, och mer och alldeles för mycket. Då var man redan sköblöt och iskall då man insåg att det kanske var dags att köpa en dyr regn pocho xP Tillslut var fötterna helt under lera och vatten där man gick och varje steg sög fast i leran. Så jag och Crille blev så jävla less tillslut och tyckte inte det var lika roligt när man stod där sköblöt och frös ihjäl. Så vi valde att skippa Alice Cooper och for och böt till torra kläder istället. Det var skönt, då fick vi vara torra sen på Maiden och Mötley, då det tack och lov hade slutat regna, men fötterna blev ju dygnsura direkt igen i leran. Sen direkt efter konserten när maiden var färdiga så kom världens åskoväder och skur så då var man lika blöt igen :P Men då skulle man ju bara ta sig hem till Sara och dom så :P Sen så fort som möjligt när vi hade fått på oss torra kläder så for jag, Crille och Fredrix och började köra hemmåt. Vi hade ju tänkte sova men Fredrix ville fara för att Saras katter höll på att ta död på stackarn. Så då körde vi hela natten till Umeå och sov där. Sen på Söndag for vi till Piteå där vi har sovit tills idag =) Så var vi på Nolia då på Måndag :) Och igårkväll var vi på gratis bio, spelade lite bowling och airhockey och Volleyboll :) Så det var riktigt trevligt :)

Nåja trots det hemska festivalvädret så var det självklart värt det :) Skitkul att äntligen få se Maiden som var skitbra, såklart! ;) Och jättekul att få se Mötley crue igen! =)


Anthrax, dom första man såg, dom var riktigt bra! :) Hann dock inte se hela deras framträdande tyvärr :P



Blöta, och det här var bara början...


Slayer, bättre än förväntan, då hade jag ju dock inte så höga förväntningar på dom heller men :P haha nä men dom var bra och hade bra röst, och det trodde jag inte att jag skulle tycka :P


Några som tog det lugnt i leran ^^,


Där man själv stod i leran. Äckligt som fan :P


Mötley Crue! :D Alltid lika roliga att se, dom får igång publiken så bra och tyckte att Vince orkade sjunga rätt bra :)

Blir bara mer och mer kär i Nikki sixx! ;) Han är sååå snygg för sin ålder ;) Så var han riktigt glad och stod och skrattade så mkt när han spelade ;)



Crille och jag i väntan på Maiden, man såg lite sunkig ut efter att ha varit i regnet hela dagen :P Men mitt smink höll sig faktiskt riktigt bra, när man såg hur vissa andra såg ut xD haha :D


Woonderbar! Riktigt kul att se dom showa och skutta runt på scenen :)


Bruce som fyllde år dagen till ära ;) Vi sjöng åt honom men tror inte han hörde, var svårt att få igång hela publiken samtidigt ^^,

Nicko bakom sina jättetrummor =)




Eddie kom ut på scenen ;) Och brottades lite ;) Och spela gitarr kunde han också :)




Sen på Nolia hittade vi ett gratis hopptält att hoppa i ;) Kristdemokraternas ;) haha

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag ville väl också hoppa i tältet ;(

2010-08-10 @ 17:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0